افزایش سئو سایت تان پیش ماست


بهینه سازی موتور جستجو (به انگلیسی: Search engine optimization) که گاهی در فارسی (SEO)
به آن سئو گفته میشود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب  وب در صفحه ٔ گاه یا یک صفحه
نتایج موتورهای جستجو که میتواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، میگویند. این یکی از روشهای
بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وبگاههایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در
  بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست ٔ بازدیدکننده ، نتایج موتورهای جستجو باشند ٔ صفحه
می آورند.برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو
و بخصوص گوگل می باشد.

 

معرفی برند های شاخص سئو

 

گوگل:

گوگل برند بزرگی است،فعالیت آن در همه عرصه های تکنولوژی بسیار فراوان و تاثیر گذار است.
برای مثال مرورگر کروم یا سرویس های تحت وبی همچون:یوتیوپ،جیمیل،گوگل پلاس،گوگل باز و .....
مطمئنا شما اسم این ها را شنیده اید؟!
اما ما فعلا با موارد بالا کار نداریم،بلکه ما با سرویس قدیمی و معروف گوگل کار خواهیم داشت.
نام این سرویس موتور جستجو گوگل میباشد.
از این سرویس به راحتی میتوان برای کسب درآمد،ایجاد نام تجاری،ایجاد شغل و.... استفاده نمود.
هدف ما هم دقیقا استفاده بهینه از همین امکانات موتور های جستجو است. یاهو!:
کمپانی یاهو نیز یکی از برند های بزرگ اینترنت است.
یاهو نیز مانند گوگل سرویس های زیادی دارد که یکی از آن ها جستجوگر است. بینگ:
جستجوگر مایکروسافت که با امکانات جدید و محیط زیبای خود توانسته است طرافداران بسیاری را جذب خود کند و به اصلی ترین رقیب گوگل تبدیل شود. لینک ها 
اهمیت لینک ها 
لینک بیانگر شهرت شما در نزد موتور های جستجوگر میباشد.
هرچه لینک بیشتری به سایت شما داده شود شهرت شما بالاتر میرود و علاوه بر آن اعتبار شما در
نزد کاربرانتان نیز بالاتر خواهد رفت.
اما با این وجود سعی کنید بیشتر با سایت هایی که موضوعشان با شما یکی است و همینطور
پیجرنک بالایی دارند تبادل لینک کنید.

 چگونه لینک های خود را بهینه نماییم؟

“ شما به راحتی میتوانید با حذف یا  کردن لینک های مخرب که در قسمت های مختلف nofollow
سایت مثل قسمت نظرات سایت بسیار پیدا میشوند یا حذف لینک هایی که به سایت های مرده یا به
سایت هایی که لینک شما را حذف کرده اند داده اید لینک های خود را بهینه کنید.

لینک های    noFollow

noFollow لینک های    لینک های هستند که تاثیری روی پیجرنک سایت شما ندارند و معمولا لینک
هایی هستند که در قسمت نظرات سایت یا بین مطالب میباشند.برای استفاده از این امکان کافیست
 تگ اچ تی ام الی است که برای قرار دادن لینک در a بدهید(تگ a   به تگ rel="nofollow" خصوصیت یک صفحه استفاده میشود.).
  Nofollow پس همیشه موقع تبادل لینک دقت کنید که لینک آن سایت به شما 
تگ های متا نمی باشد.
اهمیت استفاده از متاتگ ها 
موتور های جستجو با استفاده از این تگ اطلاعاتی از وبلاگ ها و سایت ها به دست می آورند. در
گذشته این تگ اهمیت خیلی زیادی برای موتور های جستجو داشت ولی الان به مهمی گذشته
نیست اما هنوز یکی از اعمال اصلی در جهت سئو سازی وبسایت هست. متاتگ های زیادی وجود
  برای موتور های جستجو اهمیت دارد. Description  و متاتگ Keywordدارند اما بین آن ها ،متاتگ 

متا تگ Keywords 

 برای دادن کلمات کلیدی مهم سایت شما به موتور های جستجوگر استفاده Keywordsمتا تگ
میشود.این متاتگ در گذشته اهمیت زیادی داشت ولی با گذشت زمان از اهمیت آن کاسته شد و
تقریبا در امر سئو جایگاهی ندارد،ولی استفاده از آن پیشنهاد میشود چون اگر سود نداشته باشد
قطعا ضرر هم نخواهد داشت.نحوه قرارگیری این تگ در بین کد های   سایت به صورت روبرو HTML
 <meta name="keywords" content="keyword1 keyword2 keyword3"/> : میباشد  
متاتگ Description
از این متاتگ برای دادن توضیحات کوتاه به موتور های جستجو استفاده میشود.
اگر شما سایت یا وبلاگ خود را در گوگل جستجو کنید متن این متاتگ را پایین عنوان سایتتان خواهید
دید.استفاده از این تگ از دید سئو قطعا اجباری میباشد.
"/<meta name="description" content="description> 

بهینه سازی عکس و متن 

روش بهینه سازی متن 
برای سئوسازی متن باید نکات زیر رو به یاد داشته باشید: 
1-    سعی کنید نوشته ها را با نظم و ترتیب قرار دهید.
 2- کلمات کلیدی اصلی مطلب مورد نظر را چندین بار بین متن تکرار کنید.
 
3- سعی کنید طول مطلبتان بیشتر از8 خط شود و یادتان باشد برای مطالب طولانی از عکس استفاده کنید.
4-حتما بین متن خود لینک سایت خود رو به صورت مخفی (با زبان CSS اینکار انجام میگیرد.)
قرار بدید. (مخفی بودن اجبار نیست.)
 5-بین متن یادی از مطالب قبلی خودتون بکنید و به آدرس اون مطلب لینک بدید.
 6-حتما یه تنوع به متن بدید و یه قسمت از متن رو رنگی کنید.
7-  قسمت های مهم مطالب خود را (پر رنگ bold) کنید
روش بهینه سازی عکس 
برای بهینه سازی تصاویر خود میبایست چند نکته را رعایت کنید.
برای مثال حجم عکس های خود را جوری کاهش دهید که کیفیت آن کاهش پیدا نکند،و همینطور
حدالامکان عکس های خود را خودتان بسازید یا از سایت های غیر فارسی بردارید که اعتبار مطالبتان
نزد بینندگان وبسایتتان کاهش پیدا نکند. 
Headings 
استفاده و اهمیت آن 
 هستنى که برای مشخص کردن عنوان ها به کار میروند و دلیل اهمیتشان html ها تگ های heading
این هست که این متن ها از بقیه متن ها مهم تر هستند و در نزد موتور های جستجوگر از اهمیتی
بیشتری برخوردارند در نحوه بیان آن باید دقت زیادی بشود. 
افزایش سرعت لود صفحات وب 
نحوه افزایش سرعت
شما به راحتی با رعایت چند نکته میتوانید سایتی پر سرعت و بهینه داشته باشید:
 1-حجم عکس های خود را کاهش دهید.
 2-از کد های جاوا اسکریپت غیر ضروری استفاده نکنید.
3- جداول دیتابیس خود را بهینه کنید.
4-به جای استفاده از فلش و جی کوئری از  Java Script  و CSS3 استفاده کنید.
Cache -5       و GZIP از استفاده کنید.
 6-از سرور های قدرتمند استفاده کنید.
معرفی چند سایت در جهت آزمایش سرعت لود صفحات وب 
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
http://loadimpact.com/
http://tools.pingdom.com/fpt 
موتور های جستجوگر 
نحوه کار موتور های جستجوگر 
نحوه کار موتور های جستجوگر به این شکل هست که ابتدا اطلاعات را جمع آوری ، سپس آن هارا
بایگانی و بعد به تحلیل خواسته کاربر می پردازند. که به هر کدام از ربات هایی که این کار رو انجام
  میگویند Crawler،indexer،Spiderمیدن به ترتیب 
Spider 
اسپایدر یا عنکبوت وظیفه جمع آوری اطلاعات رو بر عهده دارد و با رفتن به هر سایت و دنبال کردن
 indexerبعضی یا همه یا هیچ کدام از لینک ها صفحات وب را جستجو میکند و بعد این اطلاعات را نزد
میبرد تا آن را بایگانی کند. 
indexer 
بعد از اینکه عنکبوت ها اطلاعات را نزد ایندکسر آوردند،ایندکسر آن ها را تجزیه و تحلیل میکند و
اطلاعات به تکه های متفاوتی تقسیم میشود.
Crawler 
حالا موتور جستجو آماده پاسخگویی به کاربران هست.ابتدا کاربر فیلد جستجو را پر و بعد روی دکمه
جستجو کلیک میکند و منتظر میماند،طی این مرحله خزنده اطلاعات مرتبط با موضوع درخواستی را از
بانک اطلاعاتی موتور جستجو پیدا سپس آن ها را رتبه بندی و بعد به کاربر ارائه میدهد. 
خبرنامه 
نحوه ارسال و استفاده از آن
 
خبرنامه یکی از سرویس هایی هست که اکثر سرویس های وبلاگ دهی از اون پشتیبانی میکنند و
بعضی سایت ها هم این امکان رو فراهم کردند که در قسمت بعدی با اون ها آشنا میشید. برای

ارسال خبرنامه حتما باید باید نکات زیر رو مد نظر داشته باشید: حتما باید لینکی به سایت خودتون
بدید،سعی کنید تا حدودی در مورد مطلبی که دارید براش خبر ارسال میکنید توضیح بدید. شما حتما
باید از سرویس خبرنامه استفاده کنید زیرا  تاثیر زیادی در بازدید سایت شما دارد. 
معرفی سایت های ارسال خدمات خبرنامه رایگان 
www.20tools.com
http://www.feedburner.com/
www.webgozar.com
www.parstools.com
http://mailchimp.com/ 
بهینه سازی سورس صفحه 
  htmlبهینه کردن 
  شما باید نکاتی رو مد نظر داشته باشید از جمله: Htmlبرای بهینه کردن یک صفحه
 1-به جای جداول از لایه ها استفاده کنید.
 2-کامنت های اضافی را حذف نمایید.
 HTML5 یا XHTML از استفاده نمایید.
 CSSبهینه کردن
 
برای اینکار باید کد های خود را کوچک و استاندارد کنید تا حجمش کاهش یابد.برای مثال: 
کد بهینه:.  
{content {width:250px;height:250px;margin:10px 10px 10px 10px 
کد غیر بهینه: 
}content.
;width :250px
;height :250px
;margin -bottom:10px
;margin -left:10px
;margin -right:10px
;margin -top:10px
}
 java scriptبهینه کردن
جاوااسکریپت یک زبان مناسب برای انجام عملیاتی چون چک کردن مقادیر درون فرمها یا درست کردن
منو برای حرکت درون سایت یا حرکت دادن یک شیئ درون صفحه و... است، اما بعضی از طراحان در
استفاده از این گونه کدها تا جایی پیش می روند که صفحه انباشته از کدهای جاوااسکریپت میشود.
خوشبختانه جاوااسکریپت قدرت زیادی در جهت بهینه کردن کدها برای کاهش حجم یا بالا بردن
% تا 55 سرعت اجرا به ما میدهد. با استفاده از تکنیکهایی مثل فشرده سازی و مبهم سازی میتوان
% حجم فایل جاوااسکریپت را کاهش داد. چون فایلهای جاوااسکریپت قسمتی از محتویات صفحات
وب هستند، کاهش حجم آنها در کاهش زمان بارگذاری صفحات وب بسیار موثر است. البته در بعضی
از مواقع هم افزایش سرعت اجرای کدها مهم است که باید اولویت هر کدام را بر اساس نیاز انتخاب
نمود. چه زمانی باید کدها را بهینه کرد ؟ اغلب کدهای جاوااسکریپت آنقدر کوچک هستند که نیازی به
بهینه سازی ندارند. در ابتدا کدهای شما باید درست کار کنند و خوانایی لازم را داشته باشند با بهره
که برای شما Data Structuresو ساختمان داده هایی algorithmsاز بهترین الگوریتمها
امکان پذیر استآنگاه اگر متوجه شدید که سرعت بارگذاری صفحات شما پایین است باید به فکر
بهینه سازی کدهای خود باشید. آغاز بهینه سازی جاوااسکریپت میتواند از بیشتر تکنیکهای بهینه
 استفاده میشود بهره ببرد. حذف فضاهای خالی ، تکه تکه کردن و مبهم HTML و CSSسازی که در
سازی ، ترکیب چند فایل بصورت یکپارچه، از همه این ترفندها به صورت تکی یا ترکیبی از آنها میتوان
% تا 55برای کاهش حجم کدها استفاده نمود. در کل با ترکیب همه این تکنیکها با هم، حجم کدها
 مجال بیشتری برای بهینه سازی کدهای HTML و CSS % کاهش می یابد. با استفاده از 75
جاوااسکریپت بدست می آید، چون شما می توانید نام توابع و متغیرها و شی ها را به صورت دلخواه
تعیین کنید. اگر حجم کدهای جاوااسکریپت درون صفحه شما خیلی زیاد باشد مطمعنا سرعت
بارگذاری صفحه وب شما هم به همین اندازه پایین است. چون ارجاع به هر کدام از فایلهای خارجی
 صفحه وب صورت می گیرد در نتیجه تمامی فایلها باید قبل از به head موجود در صفحه در قسمت
 قرار دارند بارگذاری شوند، در این bodyنمایش در آمدن هر قسمتی از محتویات صفحه که درون تگ
 و  c s s صورت سرعت به نمایش در آمدن محتویات صفحه کاهش می یابد. به همین دلیل حجم فایلهای
 بسیار مهم است. خوانایی برنامه اولین عیبی که به کدهای بهینه شده گرفته میشود پایین بودن j s
خوانایی آنها است. برای حل این مشکل میتوان دوفایل جداگانه داشت، یکی فایل بهینه شده، برای
استفاده در صفحه وب و دیگری (همان فایل اصلی) که دارای خوانایی بالایی است، که برای تغییرات یا
 code_o.js   که فایل code_o.js و code.js مرورهای بعدی کنار گذاشته می شود. بطور مثال دو فایل
  همان فایل اصلی است.  code.js همان فایل بهینه شده و فایل  
 
قرار دادن ویدیوبا html5
استفاده کنید،چون تشخیص ویدئو ها برای موتور html5 برای قرار دادن فیلم ها و ویدئو های خودتون از
های جستجوگر آسان میشود.
البته سعی کنید کنار آن از کد ویدئو های یوتیوپ هم استفاده کنید.
الگوریتم پاندا چیست؟
گوگل پاندا یکی از الگوریتم هایی است که گوگل ارائه داده تا سایت های اسپمر و سایت هایی که کارشان تولید محتوای بی کیفیت و کپی شده است پنالتی کند.
اگر بخواهیم فرمولی برای کاری که الگوریتم پاندا انجام میدهد بیان کنیم به صورت زیر بیان میکنیم:
تعداد بازدید + مدت زمان هر بازدید + کیفیت محتوا  =امتیاز شما در گوگل
اگر علاقه مندید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیارید میتوانید کتاب عمو پاندا را مطالعه کنید. 
الگوریتم پنگوئن چیست؟ 
الگوریتم پنگوئن گوگل در24 آپریل سال  2012 میلادی(سه شنبه 5 اردیبهشت سال 1391 شمسی)
کار خود را در موتور جستجوی گوگل شروع کرد ، این الگوریتم اهداف بسیار زیادی را دنبال می کند از
جمله مطالب تکراری ، وب اسپمرها ، سئو کلاه سیاه ، لینک های زیاد و... که در این مطلب به طور
مختصر نحوه کار آن بررسی خواهد گردید.. 
پنگوئن برای مبارزه با چه عواملی ایجاد شده است؟ 
1 - استفاده بیش از حد کلمات کلیدی
2 - مبارزه با اسپم ها و وب های ناقص کپی رایت
شما باید چه کاری انجام دهید؟ 
1-از امکان اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید،این کار محبوبیت شما را افزایش میدهد. 
 2-از کلمات کلیدی تکراری برای لینک خود استفاده نکنید.
3- از محتوای منحصر به فرد استفاده کنید.
 4-خیل عظیمی از لینک ها را ایجاد نکنید
 5-از شبکه های اجتماعی بهره ببرید.
 6- محتوای خود را به صورت منظم ایجاد کنید.
Authority (جدید) چیست؟
Authority   به معنی اعتبار صفحه نزد موتور های جستجو است.
اگر اعتبار شما نزد موتور های جستجوگر بالا باشد موتور های جستجوگر شما را جزو لیست دوستان
قرار میدهد و همینطور پنالتی زن پاندا و پنگوئن را برای شما غیر فعال میکند.
در زیر میتوانید عوامل و دستور عمل های افزایش یا کاهش اتوریتی را مشاهده کنید:
1- با افزایش Authority عمر وبسایت شما افزایش پیدا میکند
2- با افزایش Authority پیج رنک بیشتر میشود
3- سعی کنید تا جای ممکن قالب خود را بهینه کنید
4- تعداد کامنت ها تاثیر گذار است
5- تعداد  +گوگل باعث افزایش Authority می شود
6-ساخت صفحه فیس بوک،گوگل پلاس،توییتر،ویمئو و لینک دادن به آن ها در سایت خودتان
7- تعداد لایک های فیسبوک صفحه فیس بوک شما و تعداد   +های صفحه گوگل پلاس شما
8-رتبه الکسا باعث افزایش Authority خواهد شد.
9- آپدیت زمانبدنی شده همچون 1روز در میان یا حد اکثر هفته ای یکبار(برای سایت هایی که وبلاگ
دارند) 
10-نوع دامنه شما خیلی تاثیر گذار است،بالاترین Authority orgمربوط به دامنه های دولتی پایین ترین
 Authority به دامین های رایگان یا مثلا biz.ir هست.
 11-تعداد لینک هایی که به وبسایت شما داده میشود بسیار مهم است(لینک های یک طرفه )
12- نکات ریز:برای مثال تصاویر شما باید تا جای ممکن در سایت خودتان آپلود شوند
شما با رعایت این نکات میتوانید به راحتی اعتبار وبسایت خود را افزایش دهید. 
   الگوریتم Page Layout (جدید) چیست؟
یک الگوریتم وسیع مانند پنگوئن و پاندا نیست بلکه سیستمی است برای page layoutپیج لایوت
جریمه سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده دارند.
مانند تبلیغات پاپ آپ،تبلیغاتی که بین مطالب هستند،تبلیغات فلشی که بالا و کناره های سایت هستند.
این تبلیغات علاوه بر غیر حرفه ای بودن و آزار مخاطبان سایت باعث کاهش سرعت و انعطاف وبسایت
شما نیز خواهد شد.
به این دلایل گوگل با الگوریتم پیج لایوت قسط مقابله با این وبسایت ها را خواهد داشت.
پس شما نیز سعی نمایید مکان تبلیغات خود را هوشمندانه انتخاب کنید و همینطور سعی کنید حجم
تبلیغات خود را تا جای ممکن کاهش دهید.  
میخواهم یک برند بسازم،چه کار کنم(جدید)
شاید شما هم بخواهید برندی اینترنتی مختص به خود داشته باشید اما نمیدانید چه کنید.
در این عنوان ما قسط طی نمودن مراحل ایجاد یک برند را داریم.
1-    موضوع سایت:
باید بدانید موضوع سایتتان چه چیزیست و میخواهید چه مطلبی ارائه کنید.
در موضوعاتی بسیار رقابتی شرکت نکنید و سعی کنید محدوده مطالبتان را کاهش داده و کیفیت و
تمرکز را افزایش بدهید.
برای مثال اگر سایتی با موضوع آشپزی دارید شاید عنوان سایتتان را بزنید:"آموزش آشپزی" اما این
اشتباه بزرگیست زیرا برند هایی بزرگتری نیز در اینترنت هستند و رقابت سایت شما با آن ها شاید
غیر ممکن باشد.
پس باید برای مثال عنوان خود را از "آموزش آشپزی" به "آموزش آشپزی ژاپنی" تغییر بدهید.
میبینید که رقبایتان کم میشود و همینطور مسیر رشدتان باز خواهد شد.
 2- نام سایت:
سعی کنید نامی خلاقانه همراه با نوآوری استفاده نمایید.
نامی که کاربر با به یاد آوردن آن احساس تازگی کند و حس خوبی در خود احساس کند.
نامی که به نظر بی معنی ولی در حقیقت معنادار باشد.
مانند برند های بزرگی همچون گوگل،فیسبوک،توییتر،یاهو!،سونی و ....
در انتخاب نام سایت خود بسیار تامل کنید،زیرا وبسایت باید تا پایان عمر خود آن نام را همراه خود
داشته باشد.(تغییر آن ممکن است اما دارای ریسک بسیاری است!)
3- لوگو سایت:
لوگو سایت تعریفی کوتاه از سایت شماست،زیرا کاربری که لوگو سایت شما را ببیند در حقیقت تصویر
کوچک سایت شما را خواهد دید و ممکن است با علاقمندی به لوگو سایت شما به سایت شما نیز
علاقمند و شاید هم وفادار به برند شما شود.همیشه به یاد داشته باشید در لوگو سایت خود از
تایپوگرافی استفاده بهینه کنید.
 4- نام دامین:
سعی کنید دامنه تان هم اسم نام سایتتان باشد.
اگر نام دامنه سایت شما پر بود دقت کنید که آن دامنه برای چه وبسایتی است و اگر آن سایت ایرانی
بود و همینطور اسمش با سایت شما یکی بود مراحل قبل را تکرار کنید و نام دامنه دیگری انتخاب
کنید.
اما اگر آن دامنه متعلق به یک سایت خارجی بود نامی دیگر و یا مخفف نام قبلی را استفاده کنید.
 5- طراحی سایت:
سعی کنید طراحی منحصر به فرد و نوینی داشته باشید.
همچنین در طراحیتان از لوگو خود استفاده بهینه کنید.
 6- محتوا:
اگر سایتتان آموزشی نیست هم حتما یک وبلاگ برای سایت خود ایجاد کنید.
زیرا اگر مثلا فروشگاه اینترنتی داشته باشید احتمالا بین رقبایتان جا میمانید،اما اگر وبلاگی در کنار
سایتتان داشته باشید از رقبایتان چند قدم جلوتر میروید.
در ضمن یادتان باشد که محتوای با کیفیت تولید کنید و هیچ وقت کپی نکنید.
 7-عضو بگیرید:
عضوگیری یکی از بهترین راه ها برای ایجاد وفاداری به یک برند است،زیرا برای مثال اگر شما عضو
فیس بوک باشید و رقیبسایتی که عضو آن هستید گوگل پلاس باشد در برابر کاربران آن وبسایت
موضع گیری خواهید کرد و همین باعث وفاداری به برند خواهد شد.
یادتان باشد هیچ وقت به شکل غلطی که امروز رایج شده که تمامی مطالب برای اعضاست
عضوگیری نکنید و فقط مطالب مهم را مخصوص اعضا بکنید.
8- لینک بگیرید:
سعی کنید با ایجاد مطالب با کیفیت و مفید و همینطور کمک به کاربران و بازدیدکنندگانتان لینک مفید
یک طرفه بگیرید.
این کار باعث افزایش اعتبار سایتتان خواهد شد.
 درآمد زایی کنید:
شاید به نظرتان عجیب باشد که درآمد زایی باعث برند سازی میشود!
زیرا درآمدزایی بهینه باعث افزایش سطح اعتبار سایت شما بین بازدیدکنندگانتان خواهد شد زیرا باعث
حرفه ای تر جلوه دادن سایت شما خواهد شد.
 با کاربرانتان در هر شرایطی دوستانه برخورد کنید و تحقیرشان نکنید:
این کار نیز باعث افزایش سطح شخصیت شما بین کاربرانتان خواهد شد.